دانش دریا

وبلاگ اختصاصی مهندسین منیره و مائده السادات هاشمی مطلق

دانش دریا

وبلاگ اختصاصی مهندسین منیره و مائده السادات هاشمی مطلق

پدیده سرخ شدن آب دریاها در قرآن

پدیده سرخ شدن آب دریاها در قرآن  

توضیح:در صحت این مقاله اختلاف نظر وجود دارد قضاوت در این مورد بر عهده خود شماست.

پدیده ی قرمز شدن آب دریا ها در نقاط مختلفی از جهان گزارش شده است علت  وجودپدیده Redtide موجودات بسیار کوچک میکروسکوبی به نام دانیوفلاژه هستند.این موجودات به سرعت تولید مثل می کنند و در مناطقی از دریا باعث انفجار جمعیت آنها می شود و رنگ این موجودات معمولا به رنگ سرخ است و در هنگام انفجار جمعیت مناطق وسیعی از دریا را می پوشانند و طبیعتا رنگ قرمز آنها باعث می شود که آب های آن قسمت ها به رنگ قرمز در می آید.

مهمترین عاملی که به تکثیر این موجودات میکروبی می تواند کمک بکند طوفان است که باعث افزایش سرعت تکثیر این تک سلولی ها می شود.

ماهیگرانی که در این وضعیت ماهیگری می کنند دچار نوعی اختلال در تنفس می شود و شیوع این باکتری به خفگی و کشتار ماهی ها کمک می کند.

در آیه 33 سوره اعراف نوشته شده است:

"فارسلناعلیهم الطوفان و الجراد و القمل و الضفادع و الدم آیات مفصلات فاستکبروا و کانوا قوماً مجرمین. (اعراف/ 133) - پس آنگاه به کیفر کفرشان- بر آنها طوفان و ملخ و شپش و وزغ و خون آن نشانه های آشکار (قهر و غضب) را فرستادیم باز طریق کبر و گردنکشی پیش گرفتند و قومی گناهکار بودند."

نکته دیگری که وجود دارد این است که طوفان ها با افزایش تعداد وزغ ها ملخ ها و شپشک ها و باکتری هایی که باعث شیوع قرمز شدن آب می شود نقش دارند و تا حدی نیز می توان به این مساله ارتباط داد.

نکته دیگری که می توان این مساله را به قرمز شدن آب دریاها تامین داد این است که در آیات قبل از آن به داستان حضرت موسی و عبور آنها از رود نیل اشاره شده است که ممکن است آن اتفاق در آنجا افتاده باشد در سالهای گذشته نیز چندین بار این پدیده در رود نیل گزارش شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد